Polityka Prywatności

Informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych


Niniejsza polityka prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora poprzez stronę internetową, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików Cookies oraz narzędzi analitycznych.


1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Poradnia Można Zwariować spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Racławickiej 30/140, 02-601 Warszawa, wpisana do rajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001130868, posiadająca nr NIP: 5214088638 oraz REGON: 529859796, o kapitale zakładowym w wysokości 5000 zł (zwany dalej „Administratorem”).

2. Dane kontaktowe Administratora

Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez:
• E-mail: poradnia@moznazwariowac.pl
• Pisemnie, pod adresem korespondencyjnym: Marszałkowska 140, lokal 201, 00-061 Warszawa.

3. Zakres przetwarzanych danych

Przetwarzamy Twoje osobowe przekazane nam w związku z korzystaniem z naszych usług. Pośród tych danych mogą znajdować się, w szczególności, następujące informacje:
• imię i nazwisko,
• adres e-mail,
• numer telefonu,
• firma,
• adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej,
• numer NIP.

4. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4.5.2016, str. 1–88, dalej zwane: „rozporządzenie RODO". Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: tutaj.

Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody Użytkownika w chwili potwierdzenia dokonanej na stronie internetowej transakcji.

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednakże brak jej udzielenia uniemożliwia dokonywanie zakupów, za pośrednictwem strony internetowej.

5. Cele i podstawy przetwarzania

Dane przetwarzane są w celu:
• komunikacji z Użytkownikiem (poprzez formularz kontaktowy, adres e-mail itp.)
• świadczenia usług,
• promocji oferty Administratora,
• marketingu, remarketingu, afiliacji,
• działań analitycznych i statystycznych;

Dane przetwarzane są w oparciu o następujące podstawy prawne:
• zawarcie i wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
• dokonania rozliczeń, wystawienie faktury, uwzględnienie faktury w dokumentacji księgowej oraz realizacja pozostałych obowiązków rachunkowych i księgowych nakładanych przez przepisy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
• ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń związanych z umową, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
• identyfikacja klienta powracającego, odtworzenie przebiegu współpracy, wymienionej korespondencji, przygotowanych dokumentów itp., co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

6. Powierzenie przetwarzania danych innym podmiotom

Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom współpracującym z administratorem, w zakresie niezbędnym dla realizacji transakcji np. w celu przygotowania usługi lub przekazywania informacji handlowych, pochodzących od administratora (ostatnie dotyczy Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych).

Jeżeli rezerwacja usług odbywa się za pośrednictwem aplikacji dostarczanej przez inny podmiot, dokonując rezerwacji wyrażasz zgodę na udostępnienie nam podanych danych. Udostępnione nam dane będziemy przetwarzać w celu dokonania rezerwacji i świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), dokonania rozliczeń (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane o rezerwacji będą przetwarzane do czasu realizacji lub odwołania usługi, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przetwarzane w celach statystycznych.

Pamiętaj, że zasady przetwarzania danych osobowych podanych podczas rejestracji będzie przetwarzać właściciel aplikacji, za pomocą której rezerwujesz usługę. Koniecznie zapoznaj się z tymi zasadami.

Dodatkowo, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, możemy przetwarzać Twoje dane osobowe w następujących celach:
1. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami,
2. archiwalnym i dowodowym,
3. badania satysfakcji z oferowanych usług,
4. kontaktu w celu przedstawienia oferty i marketingu bezpośredniego.

Poza celami, wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności, dane osobowe Użytkowników, nie będą w żaden sposób udostępniane osobom trzecim ani przekazywane innym podmiotom, w celu przesyłania materiałów marketingowych tych osób trzecich.

Dane osobowe Użytkowników strony internetowej nie są przekazywane poza obszar Unii Europejskiej. Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia RODO.

W przetwarzaniu danych osobowych mogą brać udział następujące podmioty:
1. hostingodawca – w zakresie przechowywania danych osobowych na serwerze, w tym na serwerze skrzynki pocztowej,
2. Google – w zakresie korzystania z usług w ramach pakietu G-Suite, w ramach których dochodzi do przetwarzania danych osobowych,
3. dostawca systemu do fakturowania – w zakresie korzystania z oprogramowania do fakturowania, w ramach którego przetwarzane są dane osobowe na potrzeby wystawienia faktury,
4. dostawca systemu CRM – w zakresie korzystania z oprogramowania typu CRM, w ramach którego przetwarzane są dane osobowe na potrzeby usprawnienia pracy oraz identyfikacji klienta powracającego,
5. biuro rachunkowe – w zakresie prowadzenia księgowości, która związana jest z przetwarzaniem danych osobowych zawartych w dokumentach księgowych,
6. obsługa IT – w zakresie świadczenia obsługi informatycznej, która może wiązać się z dostępem do danych osobowych przetwarzanych w ramach zasobów informatycznych,
7. podwykonawcy – w zakresie świadczenia usług, które wiążą się z dostępem do danych osobowych.
Wszystkie powyższe podmioty biorą udział w procesie przetwarzania danych osobowych na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wszystkie te podmioty zapewniają odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do Urzędów Skarbowych w ramach wypełniania obowiązków związanych z rozliczeniami publiczno-prawnymi. Twoje dane osobowe mogą być również przekazywane innym organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, jeżeli będzie to konieczne do wypełniania obowiązków nałożonych przepisami prawa lub dochodzenia swoich praw.

W sytuacji, w której konieczne byłoby skorzystanie przez nas z profesjonalnej pomocy prawnej, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do kancelarii prawnych świadczących na naszą rzecz pomoc prawną w zakresie, w jakim jest to konieczne do dochodzenia naszych praw lub obrony przed roszczeniami.

7. Przekazywanie danych do państw trzecich

W związku z korzystaniem z usług Google, dochodzi do przekazywania danych do państw trzecich w związku z ich przechowywaniem na serwerach zlokalizowanych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Google zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowane mechanizmy zgodności, takie jak programy certyfikujące lub standardowe klauzule umowne.

8. Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez czas prowadzenia przez nas działalności gospodarczej, chyba, że wcześniej sprzeciwisz się przetwarzaniu danych osobowych, co spowoduje usunięcie tych danych. Sprzeciw będzie skuteczny po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Do tego czasu Twoje dane osobowe będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Proszę również pamiętać, że gdy chodzi o dane zawarte w dokumentacji księgowej, dokumentacja taka musi być przechowywana przez okres wynikający z przepisów prawa.

9. Uprawnienia związane z przetwarzaniem

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują ci następujące uprawnienia:
• prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
• prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
• prawo do usunięcia danych (jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw, abyśmy przetwarzali Twoje dane, możesz żądać, abyśmy je usunęli),
• prawo do ograniczenia przetwarzania danych (możesz żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z tobą działań, jeżeli twoim zdaniem mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie),
• prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu; możesz wskazać nam szczególną sytuację, która twoim zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem; przestaniemy przetwarzać twoje dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas danych są nadrzędne wobec twoich praw lub też, że twoje dane są nam niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
• prawo do przenoszenia danych (masz prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe, które nam dostarczyłeś na podstawie umowy lub twojej zgody; możesz zlecić nam przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi),
• prawo wniesienia skargi od organu nadzorczego (jeżeli stwierdzisz, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego).

W celu wykonania swoich praw prosimy skierować swoje żądanie pod adres e-mail poradnia@moznazwariowac.pl. Proszę pamiętać, że przed realizacją twoich uprawnień będziemy musieli odpowiednio cię zidentyfikować.

10. Pliki cookies

Strona internetowa używa plików cookies (ciasteczka) lub podobną technologię (dalej łącznie nazywane: „cookies") do zbierania informacji o dostępie Użytkownika do strony internetowej (np. za pomocą komputera lub smartfonu) oraz jego preferencjach. Są one wykorzystywane m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania strony internetowej do indywidualnych potrzeb Użytkownika.

​Pliki cookies to fragmenty informacji, które zawierają unikalny kod referencyjny, który strona internetowa przesyła na urządzenie Użytkownika, w celu przechowywania, a czasem śledzenia informacji, dotyczących używanego urządzenia. Zwykle nie pozwalają one zidentyfikować osoby Użytkownika. Ich głównym zadaniem jest lepsze dopasowanie strony internetowej do Użytkownika.

​Niektóre z plików cookies, występujące na stronie internetowej, są dostępne tylko przez czas trwania danej sesji internetowej i wygasają po zamknięciu przeglądarki. Inne pliki cookies służą do zapamiętywania Użytkownika, który po powrocie na stronę internetową, jest na niej rozpoznawany. Są one wówczas zachowywane przed dłuższy czas.

​Pliki cookies używane na niniejszej stronie internetowej to:
• niezbędne pliki cookie;
• marketingowe pliki cookie;
• funkcjonalne pliki cookie;
• analityczne pliki cookie.
​Wszystkie pliki cookies, występujące na stronie internetowej, są ustalane przez administratora, są zgodne z obowiązującym prawem Unii Europejskiej.

​Większość Użytkowników i niektórych przeglądarek mobilnych automatycznie akceptuje pliki cookies. Jeżeli Użytkownik nie zmieni ustawień, pliki cookies zostaną zapisane w pamięci urządzenia.

​Użytkownik może zmienić preferencje, dotyczące akceptacji plików cookies lub zmienić przeglądarkę, aby móc otrzymać za każdym razem stosowne powiadomienie, gdy funkcja cookies jest ustawiona. Aby zmienić ustawienia akceptacji cookies, należy dostosować ustawienia w przeglądarce.

​Warto pamiętać, że blokowanie lub usuwanie plików cookies może uniemożliwić pełne korzystanie ze strony internetowej.

​Pliki cookies będą wykorzystywane do niezbędnego zarządzania sesją, w tym:​
• Rozpoznawania Użytkownika, który już wcześniej odwiedził stronę internetową, co pozwala na identyfikację liczby unikalnych użytkowników, którzy skorzystali z serwisu i pozwala upewnić się co do wystarczającej pojemności serwisu dla liczby nowych użytkowników;
• Rejestrowanie informacji z urządzenia Użytkownika, w tym: pliki cookies, adres IP i informacje o używanej przeglądarce, w celu możliwości diagnozowania problemów, administrowania i śledzenia Użytkowania witryny;
• Dostosowywania elementów układu szaty graficznej lub zawartości strony internetowej;
• Zbierania informacji statystycznych o tym, jak Użytkownik korzysta ze strony, w celu możliwości ulepszania witryny i stwierdzenia, które zakresy strony internetowej są najbardziej popularne dla Użytkowników.

11. Informacja o wymogu / dobrowolności podania danych

Podanie przez ciebie danych jest warunkiem skorzystania z naszych usług.

12. Postanowienia końcowe

Administrator ma prawo do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności, przy czym prawa Użytkowników nie zostaną ograniczone. Informacja o wprowadzonych zmianach pojawi się w formie komunikatu dostępnego w Serwisie. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego.

Strona internetowa może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia, by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko platformy Administratora.